2011. június 14., kedd

5. hét - most már jó

A szoptatási gondok egyenlőre megoldódtak, lekopogom. Este fél 10 és 12 között fekszik le kisfiam, ettől függően 1-2, majd 3-5 között kel, reggel 6-8, délelőtt 10-11 között. Ez utóbbi a felkelés ideje.
Délután 2-3 órás alvás, szopi előtte és utána. 18-20 között 1 órás séta, én viszek fél-egy palack vizet, amit meg is iszok, mire visszaérünk. Este fürdés, majd szopi és jöhet az alvás.
Ezzel a napirenddel egész jókat alszok, az iszonyat fáradtság elmúlt, egész kipihent vagyok. Persze vannak kivételek, amikor hajnalban másfél órát fenn van. Ez akkor igen fárasztó, de délelőtt akkor még tudok aludni.
A napi séták nekem is jót tesznek, kezdek visszaalakulni. Ehhez a napi 10 szoptatás rendesen hozzájárul. Így jobban bírom, nem fújtatok annyira.
Védőnőm javaslatára, mivel a súlyfejlődésünk rendben és én is magabiztosabb lettem, a héten elkezdjük a mérlegelés elhagyását. Kicsit izgulok, de muszáj elkezdeni, mindkettőnk érdekében. A gyógyteákat is visszább veszem, hogy ne szokja meg a szervezetem. Így ha majd csökken a tej, ismét tudok rajta erősíteni.
A mérlegelést délelőtt hagytam ki először, hajnalban, a kritikus délután és esti időszakban nem. Jól működött. A következő néhány napban teljesen elhagytam a mérleget, egyedül az esti fürdésnél a meztelen súlymérést tartottuk meg. Így egyből látom, hogy hogyan alakult a napunk. És lőn csoda, teljesen jól működik! Jelenleg kb 750 ml, amit megeszik, pedig 670 lenne az ideális. Hiába, a fiam nem tartja a könyv formát:) Többet eszik, de többet hízik is.
Minden szopi után fejek, általában 10-30 ml marad benn. Ezt délután, ha kell, adom vissza vagy este, ez utóbbinál gyakran kell. Ekkor 50-60ml-t adok, délután 40ml-t.
A hét vége felé nem minden nap tudtam fagyasztani, volt, hogy 40 ml-t, volt, hogy semmit. Meg is ijedtem, hogy a kevesebb gyógytea miatt apad a tejem, de hagytam a tea adagot napi 2-nél és hamar kiderült, azokon a napokon, amikor nem vagy alig tudok fagyasztani, nincs szükség se délután, sem este pótlásra! Kezd beállni a tejtermelés?!
Végre elérkeztünk oda, hogy tudunk tervezni. Kelleni is fog, hisz jön a nyár, mi pedig szeretnénk menni pihenni. Mondjuk nem messzire, tőlünk egy órára lévő Szelidi tóra. Azt az utat pont kibírja, nem fárasztó és mi is pihenünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése