2011. június 29., szerda

Összegzés - Letelt a gyerekágyi időszak

Gondoltam, itt összeszedek néhány gyakorlatban használható praktikát, ami nálam bevált.
Ezek a következők:
babaruha mosása - bőrpanaszok megelőzése
fürdetés, krémek, pelenkák - örömmel és ne sírva fürödjön és ne legyen száraz vagy irritált a bőre
étrend - hasbajok kiküszöbölése
szoptatás, anyatej fejés - a nehezétől eljutni a könnyebbségig
mérleg - a szükséges jó és rossz

Babaruha mosása
Sokat hallottam és láttam kiütéses, piros bőrű babákat, így már a terhesség idején kezdtem utána nézni a témának.
Ezért vettünk mosódiót, mosószódát, fehérítő sót és folttisztító szappant. Az első hármat a neten rendeltem, utóbbit a DM-ben vettem.
A mosódiót mosáshoz használom, 4db-ot teszek vászonzsákba (de lehet egy zokniba is), öblítéshez 10%-os ecet és 5 csepp illóolaj kerül a gépbe (gyerekeknek levendula, kamilla jó) és mehet a mosás.
Erősebb szennyeződés esetén mosószóda és fehérítő só is szóba kerül, plusz a foltot bevizezem és a szappannal bedörzsölöm, így teszem a mosandó ruhák közé. Nem dörzsölöm, nem áztatom és szép tiszta lesz 60 fokon.

Fürdetés, krémek, pelenkák
Vettünk egy KDF szűrőt a fürdőszobába. Ez nekünk is jó, korábban sokat vakaróztunk és kiszáradt a mi bőrünk is. Gondoltuk, ha a mi bőrünknek ennyire rosszul viseli a csapvizet, akkor a babánk érzékeny bőre valószínűleg még rosszabbul reagál. Így csak ebben fürdik ő is.
Fürdetéshez nem használjuk a gyógyszertárit, helyette bio DM-es terméket szereztünk be, ami illat és vegyszermentes.
Minden fürdetéskor egy zenélő felhúzós játékot teszünk mellé és elénekeljük, hogy mi történik vele. Lassan, de határozott mozdulatokkal vetkőztetem, a mellkasát kezdetben betakartam, hogy ne fázzon. A redők tisztításához bio napraforgóolajat vettünk. A kádba lassan engedem bele, hogy ne féljen és közben is beszélünk hozzá. A hasán szeret jobban, akkor kiemeli a fejét, a lábával pedig rugdossa magát előre.
Törölközésnél, ha széttárja a karját és a tenyerét, beletesszük az ujjunkat, amit megfog és szorít, így biztonságben érzi magát. A haját gyorsan szárazra kell törölni, hogy ne fázzon. Innentől pedig újra felhúzós játék és ének.
A fürdés így egy hang nélkül zajlik, bár vannak kivételek, de az szó szerint egyszer kétszer volt.
Ami nálunk bejött, az a fürdés előtti rövid szopi, hogy elégedett legyen és csak utána fürdik. Így nem sír az éhség miatt, de a pocija sincs tele.
Az énekelgetés a pelenkacsrénél is bejött. Ritka, amikor nem működik. Pelenkából szintén a DM-es terméket, Babylove-t vettük, mert ez nem tartalmaz mindenféle vegyszert. Popsitörlőből ennek a márkának a napraforgó olajos verzióját használjuk, másikban vannak számunkra nem megfelelő anyagok.
Popsi ápolás a gyógyszertárival, más nem is kell, mert szép a bőre.

Étrend
Miután a kórházban mondtam a szobatársamnak, hogy nem kérek a mogyorós sütijéből és én a helyében nem is enném meg, csak legyintett, hogy ja után a többit nem ette meg.
Ezután meg pláne úgy gondoltam, hogy igenis van jelentősége a diétának. Persze nem szigorú étrendről van szó, csak néhány dolgot érdemes kerülni. Így nem eszek déli gyümölcsöt, k betűs ételeket, száraz hüvelyeseket, apró magos gyümölcsöt, fehér kenyerek, fehér tésztát és rizst, tejet. Nagyon ritkán malac húst: heti vagy kétheti egyszer. Ez a diéta persze az egészséges étrendnek is szól, ezért kerülöm a fehér dolgokat.
Amit viszont eszek: csirke, pulyka, marha. Levesnek: zöldség és húsleves. Főzelékek, bár ha az ember végiggondolja, igen beszűkült a paletta: tök, répa, krumpli, spenót. Ezeket szeretem is, így nem volt velük gondom. Barna rizs és barna tészta köretnek, no meg krumplipüré. Napi 2-3 joghurt, ebből is meggy, barack és szilva ízű. Mellé sovány trappista sajt, hetente rizstej. Gyümölcsök, zöldségek: alma, barack, saláta, retek, valamint a szezon fő gyümölcse: dinnye, görög és sárga is. Azért az édességről sem kellett lemondanom: Túró Rudi, Jó reggelt szelet joghurtos és kakaós. Ez utóbbi nem okozott panaszt, ezeket ettem csoki helyett.
ezekben nagy segítséget kaptunk: anyósom főzött ránk. Nagyon nehéz dolga volt, mert ez a kevés hozzávaló igencsak feladta a leckét, hogy mit készítsen, de mindig változatos és finom ebédeket kaptunk.
Ezzel az étrenddel megúsztuk a hasfájást, remélem. Bár sok más dolog is okozhatja ezt, én az egyik legkézenfekvőbbet igyekeztem kiküszöbölni, amíg kisbabám szervezete megerősödik.
Több oldalon olvastam, hogy bármit ehetsz, csak figyeld a babád reakcióját és kerüld el azt az ételt, amitől panasza van. Persze, gondoltam. Amikor azt sem tudtam az elején, hogy miért sír és eleve alig tudok rájönni, hogy miért sír, már csak az hiányzott volna nekem, hogy egy kis hasfájással rátegyek erre a problémára, és ott üljek felette tanácstalanul. Helyette majd kísérletezek akkor, amikor mikor miért sír és akkor tudom dönteni, hogy hasfájásról van-e szó vagy sem. Nyilván, ha erős a fájdalom, előtte is el lehet dönteni, mert akkor erőteljesen húzgálja a lábát és keservesen sír, de úgy gondoltam, hogy ettől a képtől igyekszem megfosztani magam. Így is fog sírni sokszor más miatt. Nem beszélve arról is, hogy addig sem adok neki mindenféle panaszt enyhítő szereket. Inkább diétázok, minthogy bármit egyek, de a gyerekemet meg tömjem ezekkel a szerekkel. Persze lehet, hogy lesz olyan időszak, hogy nem tudom ezt elkerülni, de ha lehet, akkor addig is próbálom nyújtani az időt, hogy minél később kerüljön erre sor.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése