2011. október 5., szerda

Húspüré készítése házilag

Először is, kell hozzá egy megbízható forrás, ahonnan be lehet szerezni a csirkemelleket. Én egy gazdától vettem Zombán, 3 db-ot.
Első lépésként a csirkét fel kell vágni és a melleket kifilézni. Mivel én ehhez meglehetősen furcsán álltam, anyósomat kértem meg, hogy a fejjel rendelkező csirkéket vágja fel, mert én nem tudom. Kedves volt, eljött és megcsinálta, így nekem már csak a mell elkészítése maradt.
Minőségi mosható pelenkák itt.
Kellékek:
Vágódeszka
Éles kés – jó, ha van
Kis lábos, fakanállal – jó, ha külön lábosa van a babának, fakanállal együtt (én most fogok csak venni, a húsfőzéshez jó volt a meglévő, citromsavval és vízzel átfőzött edény, új fakanál meg volt otthon)
Üveg edény a turmixoláshoz
Bot mixer – nekem már volt, várandósság alatt rendeltem, mert kívántam a tejes turmixokatJ
Folpack – mindig van otthon
Baba műanyag kanál – úgyis vettél már csomagban
Jégkockatartó, 2db – ha pluszba veszel, nézd meg, hogy 2,4,5-ös jelzésű legyen a műanyag
Kisméretű műanyag zacskó
Savas filc














A csirkemellet mosás után kockákra vágtam és egy kis nyeles lábosban feltettem főni. Vizet csak annyit tettem rá, amennyi ellepi.




1-2x megkavarom, majd negyed óra után elzárom. Egyszerre csak egy egész mellet vágtam fel, mert a két jégkockatartómba ennyit tudok beletenni. Megvárom, míg kihűl.















Ha elhűlt, áttöltöm az üveg edénybe. Folpackkal lefedem, középen egy rés tépek, amin a bot mixer rúdját átvezetem. Ha kell, pótlok hozzá kis vizet.



Rácsatlakoztatom a gépet, majd összeturmixolom a beleöntött lével együtt. Az állaga májkrémhez hasonló, kenhető massza.


Ha kész, jégkockatartóba kanállal kiszedem. Az elsőnél kis adagokat is készítettem, 1 tartóval, ez adagonként 1 kanál husit jelent. Amíg ismerkedik az ízekkel, ennyi is elég lesz. Ha esetleg beindul az étvágya, a kicsiből még mindig tudok többet adagolni egyszerre.

    
Amikor betöltöttem minden husit, dupla zacskóba teszem, a külsőre filccel ráírom a nevet és a fagyasztás idejét, majd be a mélyhűtőbe.


Néhány óra múlva ( 3 óra biztos kell) kiveszem. A jégkockatartót meghajlítgatom, megcsavargatom zacskóstul, majd a zacskóba lefelé fordítom és kipotyognak belőle a kis fagyott falatkák. Befőttes gumival lezárom és kész!
Egy egész mellből nekem egy kockatartó teljesen, a másikból 3 telt meg. Amikor kis adagokat készítettem, mind a két kockatartóba került husi.

A csirke máját hasonlóan készítettem el. 3 egész májam volt, ezt főztem meg. Ott is kis adagokat mertem, vagyis 1 kanalasakat, így abból egy jégkockatartót töltöttem meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése