2011. november 15., kedd


6. hónap, indul a hozzátáplálás. De hogyan? Gyümölcsök
Miután sikeresen betöltöttük a várva várt 6. hónapot, megkezdtük a hozzátáplálást. Persze nem pont a napján, ez nem is annyira fontos. Mi azon a hétvégén kezdtük, hogy az apja is lássa az első „falatokat”.
Almával, pontosabban alma lével kezdtük. Az elkészített almapüréből elővettem félkockányit, a tálkájába téve hagytam kiolvadni. Ez max fél óra. Általában úgy szoktam, hogy fél 9 körül, amikor felkelünk, kiveszem az adagját, és a tálat meleg vizes fürdőbe helyezem. Mire 10 óra lesz, bőven kiolvad, nekem meg nem kell addig foglalkoznom vele.
Szóval a kiolvasztás után egy kis forralt ásványvízzel felhígítottam, majd teaszűrőn leszűrtem, így olyan 4-5 kanálnyi adagot kaptam belőle.
Ezt szépen kanalazva adtam neki. Fintorgást nem nagyon tapasztaltam, szívesen megette.
Ezután jött az almapüré, fél jégkockányi. Na, ez már kiváltotta a fintorgást, de megette. Ezután fokozatosan emeltem az adagját, és közben bevezettem a többi gyümölcsöt is mellé. Azoknál már a fél jégkockával kezdtem és úgy tettem a már jól bevált alma mellé. Panaszt egyik sem okozott, csak egy kicsit fogja a székletét. Ez azt jelenti, hogy 2-3 naponta lesz tartalom a pelusban.
Ennek orvoslására a szilvát rendszeresen, 2-3 naponta esszük, fél jégkockányit, így az rendben tartja a székletét.
A gyümölcsöket így kóstoltuk végig: alma, őszibarack, meggy, körte, szilva. Ahogy írtam, az almánál volt lé, majd pürékóstolás, a többinél a fél jégkockányi adagot tettem az almához. Kivétel a meggy, ebből 1, majd 3 szemet adtam, mert ez elég savanyú ahhoz, hogy többet vagy magában kóstoltassuk. Almával kifejezetten ízlett neki, szívesen ette.
Igazán egyiket sem fújta vissza, elfogyasztotta
A kóstolást 10 körül végeztük, mivel reggel fél 8 körül szopizik. Ekkorra már kellően éhes, szóval mehet a kóstolás. Lemértem, egy jégkockányi adag nálam 20g, most jelenleg 50-60g között eszünk. De ez napról napra változik.
Az etetés villámgyors, mivel Viktorka, ahogy írtam, igen éhes, szóval, ha nem kapja a saját iramában a pürét, bizony hozzám dörgölőzik tejecskét keresve. Ilyenkor úgy néz ki a pólóm, mintha nem is ő, hanem én tanulnék enni. Lassan már nekem is kellene valami előke féle. Jelenleg fehér pólókat használok, az jó, mert egyszerű tisztítani.
Gondoltam, táblázatba összefoglalom, hogyan is próbálkozunk a gyümölcsökkel, aztán majd folytatom a zöldségekkel. Ezt otthon egy kis füzetben is vezetem, olyan napló féle, ebbe írok mindent, ami történik a mozgásában, beszédében, játékában stb. Érdekes lesz majd olvasgatni 20 év múlvaJ
A gyümölcsök bevezetése 2-4 hét, mire kivált egy szopit, adagja pedig a végén 200-250 ml. Hát ettől még messze vagyunk, de kisfiam szívesen eszik, szóval az adagot nyugodtan emelhetem.
Egészséges babáért

Dátum
Mit/mennyit eszik
Véleményem
1. nap
½ jégkockányi almalé
Ide mindig leírom, hogy hogyan reagál az új ételekre. Ez azért is jó, mert ha valami panasza van, akkor tudom, hogy mit kapott mostanában.
2. nap
½ jégkockányi almapüré
3. nap
½ jégkockányi almapüré
4. nap
½ almapüré
5. nap
½  őszi püré
6. nap
1 őszi püré
7. nap
1,5 almapüré + 1 szem meggy
8. nap
2 almapüré + 3 szem meggy
9. nap
2 almapüré + ½ körtepüré
10. nap
2 almapüré +1 körtepüré
11. nap
2,5 almapüré + 1 körtepüré
12. nap
1,5 őszi + 1,5 körte
13. nap
2 alma + ½ szilvapüré
14. nap
2 alma +1 őszi + 1 mk zabliszt

A 14. napon, tehát amikor már 2 hete kóstolgattuk a gyümölcsöket, jöhetett a glutén bevezetése. Erre szoktak javasolni naponta fél vagy más naponta 1 háztartási kekszet vagy az alacsony glutén tartalmú zablisztet. Én ez utóbbit választottam, abból is a bio fajtát, mivel korábban megnéztem a háztartási keksz összetételét.
Mármost ha a táplálásban akár saját magam által készített, akár a boltban vett bio ételt adok kisbabámnak, akkor egyszer csak adjam neki az E tartalmú, fehér lisztes, sós és cukros kekszet? Amikor 1 éves korig érdemes kerülni a sót és a cukrot is, nem beszélve az E betűkről. Hát ebből kifolyólag könnyen döntöttem. Hozzáteszem, nem is akartam kutatni, hogy van-e egyáltalán olyan keksz, ami megfelelő lenne, csak a boltban kapható kekszek némelyikét néztem meg. Védőnőm pedig akkor javasolta a zablisztet, így közös nevezőn voltunk.
Az adagolás egyszerű, 1 mokkáskanállal (mk) adok a gyümölcshöz és kész is.
Amivel még tartozok, az a krumplipüré készítés. Ez lesz a következő lépésem. Bár már kisbabám kapja, lemaradt a dokumentálásJ Így a következő adagnál fogom fényképezni és szövegezni.
Fittbaba webáruház

Így most lassan végére értünk a gyümölcskóstolásnak, ráadásul túl vagyunk a krumpli kóstoláson is. A következő lépés zöldségek bevezetése lesz, a folytatásban ez fog szerepelni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése