2011. november 15., kedd

6. hónap betöltése - orvosnál, mozgásfejlődés, még mindig fogzás


Hát mit is mondjak, fél éves lett kisfiam. Mondhatnám, hogy gyorsan eltelt, de ez nem igaz, illetve csak félig. Gyorsan is, meg nem is, lassan is, meg nem is. A napok mostanában is gyorsan eltelnek, szó szerint elrepülnek. Az éjszakák is. Még mindig sokszor kelünk fel, de már ehhez hozzászoktam. Az 5. hónap tájékán volt egy szűk két hónapom, amikor éjszaka csak egyszer kellett kelni, de most, hogy kezdődik a fogzás, ismét gyakrabban kelek fel. Erre még jönnek a frontok is, így vannak olyan éjszakáim, amikor 2 óránként kelek, „rosszabb” esetben másfél óránként riadóJ
De nem panaszkodom, szépen hozzászoktam ehhez az alvásidőhöz, csak a hirtelen felpattanás nehezebb. Már ebben is lassan profi leszek, és reggel, a mostanság aktuális fél 8-as ébredés után Viktorka le az ágyra, én meg irány reggelizni, ő meg addig a játékaival elvan. Amikor én végzek, lassan elunja magát és megyünk át a másik szobába, ahol ilyenkor már kiszellőztettem.
Elkezdődik a délelőtti játék a járókában, unatkozás esetén, szőnyegen, következő helyszín a pihenőszék, illetve a kanapé. Ezek között egy délelőtti sétát is beiktattam, utána alvás, majd délután az utolsó két helyszín következik. Este ismét játék, egy utolsó alvás 17 körül, majd az utolsó menet az éjszaka előtt, masszázs, fürdés, ismét játék, szopi és alvás.
Az altatással nincsen gond, szopi tán szépen elalszik, néha kéri a cumiját, és szépen álomba merül. Általában 20-21 között alszik el, attól függően, hogy délután mikor alszik.
A nyűgösség egyedül az éjszakára korlátozódik, a gyakoribb ébredésekkel. Ez 2, max 3 ébredés, ha nincs front. Nálunk még nincs átalvás, de valahogy úgy sejtem, hogy mostanában nem is lesz.
A fogait várjuk, de még nem jön, pedig én már örülnék neki. Most ismét beindult a nyála, van, hogy a pólója elöl, elég rendesen átitatódik. Ilyenkor muszáj cserélni. Emiatt ismét tartottunk Viburcol kúp kúrát, ez nagymértékben segített, jobban alszik, és nem folyik annyira a nyála. A popsija is nagyon kipirosodott, érdes is lett. Erre találtam a bóraxos krémet. 400Ft volt a patikában recept nélkül, és két napig kentem, szépen el is mulasztotta a vörösséget. A cink oxidosok nem segítettek, meg a körömvirágos dolgok sem. A legtermészetesebbnek ezt találtam és jó is lett.
Azóta egyszer pirosodott ki újra, akkor egy nap alatt elmúlt. Nekem ez vált be, ahelyett, hogy mindenféle kőolaj származékot kennék a bőrére.
Mozgásfejlődése rengeteget változott. Mostanában elkezdett rugózni, vagyis hason a kezein támaszkodik, a lábaival meg hintáztatja magát. Mióta gyakorolja, egyre gyakrabban fel is térdel mellé és így folytatja a rugózást 8-10-szer, valamikor pedig meg is próbálja magát előre ellökni több-kevesebb sikerrel. Általában oldalra elgurul, ilyenkor megilletődik, de aztán folytatja tovább a gyakorlást.
A kúszást kezdi, bár hátrafelé már szépen tolat és a hátán fekve is lökdösi magát felfelé, mostanság hason fekve is próbál előre haladni, alkarjára támaszkodva. 10-20 cm-eket meg is tesz, ha játékról van szó. Többet azért nem megy, mert ha már nagyon közel a játék, inkább nyújtózkodik percenken keresztül, minthogy még egyet rúgna magán előreJ
Hason fekve oldalra támaszkodik a karján és úgy játszik is, sőt, meg is pördül a tengelye körül. Forogni már bőven forog, mindkét irányba.
Egyik kezéből a másikba átteszi játékait és most ismét bőven hallat szótagokat.
Gyógytornán Orsi közölte, hogy szépen beérte a korosztályát, még egyszer, november végén elviszem, hogy ismét megvizsgálja, de nagy valószínűséggel akkor megyünk utoljára, hisz remekül fejlődik. Fejlesztőbe is mostanában megyünk utoljára, ott is végeztünk, több gyakorlás nem kell, csak itthonJ
Fejlesztőbe is utoljára megyünk, nem kell tovább gyakorolni.
Orvosnál is jártunk, a 6 hónapos kontrollon. A súlyunk sajna megtorpant, 300g körül emelkedett csak, hasonlóan, mint legutóbb. De nincs gond, mert korábban szépen gyarapodott, már 5 hónaposan megduplázta a születési súlyát, szóval nincs további teendő, csak kóstolgatniJ
Megjegyzem, itt, vagyis a rendelőben találkoztam a „Mama-robotokkal”. Legutóbb baba játszón láttam ilyet, de akkor valahogy elfelejtettem, de most igen rendesen volt időm megfigyelni is és furcsállni is. Ez a mama-robot, ahogy ezt a találó nevet adtam, a tanácsadáson megjelenő anyukák. Külön kiemelném, hogy az egy apuka, akit láttam, kivétel, ő aztán tényleg beszélgetett kisfiával.
Visszatérve a robotokra, döbbenet, ahogy a gyermekükkel bánnak. Félreértés ne essék, nagyon gondos, törődő anyukák ők, ellátják gyermeküket, öltöztetik, felemelik, ringatják, pelenkázzák, csak épp egy szót sem szólnak a gyerekükhöz. Fura és vicces látvány ez egyszerre, amikor az ember lát 3-4 egymás mellett gyermekét pelenkázó, öltöztető anyukát, akik mint a gyári szalagmunkások, mechanikusan és gyorsan csomagolják ki-be a babájukat, öltöztetik-vetkőztetik, mindezt egy szó nélkül. A gyerek meg tűri, mi mást is csinálhatna. Nekem ez furcsa, mert a legelejétől beszélek Viktorkához, mindig mondom neki, hogy mi történik vele, akármit is csinálunk: fürdünk, öltözünk, vetkőzünk, pelust cserélünk, stb. Persze lehet az embernek fáradtabb napja, amikor az is elég, hogy levegőt vegyen és ellássa gyermekét, ezt aláírom, nekem is van ilyen. No, de egyszerre a váróban minden anyukának? Vagy egyszerűen csak zavarban vannak a többi anyukától és azért nem beszélnek? Nem hiszem.. Így hát arra bíztatok mindenkit, hogy beszéljen gyermekéhez, hisz megháláljaJ Persze ezt sem lehet 24 órában, de azért érdemes magunkból kihozni a maximumot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése