2011. november 28., hétfő


Hozzátáplálás folytatása, zöldségekkel

Jó két hét után kezdjük a zöldségeket. A gyümiből jelenleg 50 ml-t eszik, a kezdeti adagnál nem fogyaszt többet. Ez nem is baj, nem sietünk sehováJ Ehhez fogja pluszban kapni a zöldségeket, így valamivel emelkedi k az adagja.
Tehát végeztünk a gyümölcsökkel, kezdhetjük a zöldségeket. A sorrend az alábbi lesz: krumpli, répa, cékla, saláta (most épp nem terem), sütőtök.
4 féle zöldséget sikerült beszereznem biokertészetből, a legfontosabbakat szerintem: krumpli, répa, cékla, sütőtök, zöldborsó. Ezeket majd nagyon színesen lehet kombinálni, így rengeteg variációt kapok majd.
A táblázatban részletesen látszik, mikor mit készítettem. Az elkészítés később szerepel, ott részletesen leírom, hogy mit hogyan készítettem. Az elején, amikor még csak kóstolgattunk, egy krumpliból egy szeletkét vágtam le, ugyanúgy, mint később a répából. A céklából kettőt megsütöttem, szerintem így finomabb, mint főzve. A sütőtökpürét már korábban említettem, azt már jégkockatartóba el is tettem, így az is olyan könnyű lesz, mint a gyümölcsök készítése.
Meg kell jegyeznem, hogy kisfiam jó 3 hét elteltével most már szépen eszik, vagyis kevésbé maszatol, türelmetlen, mozgorászós. Mindketten megtanultuk, hogy milyen ritmusban kér enni, így most már könnyen eszik.
A zöldségek, pontosabban, a krumpli és a répa bevezetésénél is sajna székrekedése lett kisbabámnak, így mind a kettőt el is hagytam egy hétre. A székrekedés annyit jelentett, hogy Viktorkának már 5. napja nem volt széklete, a 6. napon bogyós széklete lett. Már a 3. naptól csak őszibarackot és meggyet adtam csak neki, mind a kettő lazító hatású. Ettől csak egy kis széklete lett, semmi több. Védőnőm tanácsára adtam neki Laevolac szirupot, volt még itthon, én is azt ittam szülés után. Első nap napi 3x adtam neki az ő kanalával. A harmadik adagot már fintorogva elutasította, gondolom az iszonyat édes íze miatt. Így másnap a gyümölcspüréjébe kevertem bele, ekkor 3 őszibarackot adtam, mellé három meggyet is, így nem volt annyira édes. Szívesen megette és másnap rendesen széklete lett. A rendeződés után próbáltam a répát és reménykedtem. Sajna a répa és a krumpli is székletfogó, így az is ilyen problémát okozott, ismét jött a szirup.
Ahogy megkapta a 10óraira a szirupot, utána lett is széklete, vagyis inkább csak én siettem el az adását, mert azért ilyen gyorsan nem tud hatni. Így megnyugodtam, mert túl lettünk a nagy székletfogók kóstolásán, azóta pedig a cékla és a sütőtök is bevezetésre került, ott viszont semmi gond nincs, rendben vagyunk. Azért a biztonság kedvéért a lazító gyümölcsökkel kombináltam, csak hogy tuti legyen. Addig az alma adását felfüggesztettem, de mihelyt rendbejött a dolog, azt is visszaépítettem az étrendbe.
Amint látható, az olaj is bekerült az étrendbe, a főzelékekhez jó, ráadásul a székletre is jó hatással van. Így azt is rendszeresen kapja, hidegen sajtolt bio napraforgó olajat.

Dátum
Mit/mennyit eszik
Véleményem
15. nap
2 alma + 1/2 krumpli + 1 mk zabliszt

16. nap
1 alma + 1 őszi + 1 mk zabliszt +1 krumpli

17. nap
1 őszi + 1 körte + 1 mk zabliszt +1 krumpli

18. nap
1,5 őszi + ½ szilva + 1 krumpli + 1 mk zabliszt

19. nap
2 őszi + 1 alma + zabliszt + 1 krumpli + 1 mk olaj
Krumpli megfogta a székletet
20. nap
1,5 őszi + 1,5 szilva + 1 liszt

21. nap
2 őszi + 1,5 szilva + 1 liszt
Laevolacot kapott napközben
22. nap
3 őszi + 3 meggy + liszt + Laevolac
Volt kaki, folytatjuk a zöldségeket
23. nap
3 őszi + 2 meggy + liszt + 1 répa
Ma is van kaki
24. nap
3 őszi + 1 répa + 1 liszt

25. nap
2 őszi + 1 alma + ½ répa + liszt + olaj

26. nap
2 őszi + 1 körte + ½ répa + ½ cékla + liszt + Laevolac
Ismét nem volt több napja, de evés utánra lett.
27. nap
1 alma+1körte+1 őszi+ ½ cékla+ liszt+olaj

28. nap
2őszi+1 körte+ ½ cékla + ½ szilva +liszt+olaj

29. nap
2 őszi +1 cékla+1 szilva +liszt+olaj

30. nap
2őszi+1alma+ ½ cékla+ ½ sütőtök +liszt+olaj

31. nap
1 cékla+ ½ sütőtök + 1 őszi+2körte


Így végeztünk egy hónappal, kisfiam azóta 7. hónapos lett, erről majd később írok. A táplálást is ott fogom folytatni.
Most már szépen eszik és nagyon szívesen fogadja az új ízeket. A harmadik héttől vettem észre, hogy több marad a szájában, mind az előkénJ Persze ezt is gyereke válogatja.
Most már szépen nyitja a száját, tudja, hogy enni fogunk és várja is.
Erőltetni soha nem erőltettm, mindek is. Az adagokat folyamatosan emeltem, jelenleg 70-80ml-t eszik, utána szopizik vagy egy óra múlva. A délutáni szopijai száma kevesebb lett, jól eltelíti a szilárd étel.
A folytatásban jönnek a húsok és a tejtermékek bevezetéseJ

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése