2011. november 9., szerda

Szekszárdi Szüreti Fesztivál babával
Szeptemberben voltunk a szekszárdi Szüreti Fesztiválon is! Emlékszem, tavaly ilyenkor 8 hetes terhes voltam és szakadt az eső. Most 30 fok volt. Tavaly nagyon fáztunk, ráadásul akkor jöttünk haza nászútról, így fáradt is voltam. Tudom, kicsit aggódtam is, mert az egyiptomi utunk alatt sikerült elkapnom az ottani hasmenéses kórságot, és mivel gyanakodtam a terhességre, ennek ellenére be kellett szednem az Antinal nevű gyógyszert… Bár nem akartam, de épp egy buszos utazás kellős közepén voltunk, és nem gondoltam, de sajna a terhességem nem bírta nagyon az utat, így borzasztóan rosszul voltam, le is kellett ülnünk az emeletes busz földszintjére, mert fenn nem bírtam. A hajnali indulás után dél körül már hánytam és rá pár órával indult a hasmenés is! Szuper volt. Iszonyat gyenge lettem. A hányásból sejtettem, hogy terhesség lehet a háttérben. Meg abból is, hogy odafelé a szokásosnál rosszabbul viseltem a repülős utat. A nevezetességeket megnéztem, a kettő között meg próbáltam magamhoz térni. Az idegenvezető adott Antinalt. Megnéztük az angol nyelvű használati utasítást. Azt írják, hogy helyben, vagyis bélben hat, nem szívódik fel. Így bevettem. Pár óra múlva már túl is voltam rajta, csak a hányinger maradt.. Több utazást nem vállaltunk be, csak fürödtem a meleg tengerben és aludtam, meg ettem. Hazafelé persze ismét rosszul voltam, a transzferen is és a repcsin is. Alig vártam, hogy hazaérjünk. Itthon aztán irány az orvos, és ő már biztosra mondta a terhességet. Akkor mondtuk el a családtagoknak. A nőgyógyászomnak vittem a gyógyszer papírjait, ő is megnézte, de mondta, hogy ne aggódjak, nincs hatással babóra. És így is lett, kisfiam makkegészséges.
Így hát kilátogattunk a fesztiválra pénteken, iszonyat tömeg volt. Találtunk egy olyan árust, aki baba borostyán láncot árult. Gyorsan vettünk is egyet, a foga miatt. Bár korábban nem szerettem volna, mert féltem tőle, hogy balesetet okoz, de utánanéztem, és biztonságosnak találtam. Szemenként csomózott, nincs rajta fém csat. Az igazi borostyán a bőrrel érintkezve fejti ki hatását, az illóolaja így párolog, ami fájdalomcsillapító, gyulladáscsökkentő, nyugtató. Külföldön patikákban is árulják és gyerekorvosok is ajánlják. Így kipróbáljuk, lesz, ami lesz. Azóta nem nyűgös. A széklete is rendben, míg korábban voltak kisebb nagyobb görcsök. Sajna azonban pár nap múlva elszakadt… Teljes kétségbeesésben próbáltam keresgélni, vajon hol lehet megcsináltatni. Végül Decsen találtam meg Szalai Éva gyöngyfűzőt, aki nagyon készségesen fogadott és 1 órás munkával azonnal megjavította, sőt, még nem is fogadott el érte semmit. Ezúton is köszönöm neki, tényleg sokat próbálkozott és nyűglődött vele, míg sikerült megjavítani. Nem volt egyszerű. A szál kicsi volt, így nem tudta megcsomózni. Újra nem tudta fűzni, mert pont a kapocsnál engedte el, azon meg nem lehet átfűzni a cérnát. A cérnát, amire fűzve volt, kettészedte, két külön csomót tett rájuk eltérő helyre, mert csak így ment át rajta a kislyukú záró elem. Végül egy gyöngyöt tett bele és úgy csomózta meg, növelve ezzel az időtartamát. Nagyon ügyes volt, azóta is hordjuk!
Visszatérve a szüretire, szombatot kihagytuk, mert akkor bizti sokan voltak, így vasárnap késő délután mentünk ismét ki. Még ekkor is sokan voltak, sőt, rengetegen, alig tudtunk haladni.
Vettünk helyben sült vacsorának való birkapörköltet, nagyon fincsi volt. Szokásos kürtős kalács és zsanna-manna is szerepelt a listán. Ez utóbbi természetes alapanyagokból, szárított gyümölcsökből készült édesség, nagyon finom. Kissé drága, de megéri. Mi kétszer is vettünk tőlükJ
Viktorka még kapott egy fajátékot is, aztán megnéztük a szórakoztató részt is. Ott elbűvölték a fények. Nem maradtunk sokáig, nehogy sok legyen az inger és már jöttünk is haza. Jó volt, tetszett nagyon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése