2011. december 17., szombat


Céklapüré készítése házilag, babáknak.
Gondolkodtam, vajon főzzem vagy süssem, végül a sütés mellett döntöttem, mert több olyan receptet láttam, ahol véleményként finomabbnak vélték ezt a verziót.


Kellékek:
Kés a hámozáshoz
Kesztyű – a cékla rendesen fog
Alufólia
Hőálló üveg tál a sütőbe (vagy tepsi, vagy bármi, amiben sütni lehet)
Üveg tál a turmixoláshoz
Turmixgép
Folpack
Jégkockatartó
Műanyag kanál

2 db bio céklát megmostam, majd meghámoztam. Ismét megmostam.
Minőségi mosható pelenkák itt.


Jöhet az alufólia, becsomagoltam őket.Jénai tálra tettem, majd sütőbe, 200fokra, 1 óra 20 percet sült. Sütés közben többször is hústűvel ellenőriztem, hogy mennyire puha. Amikor már teljesen megpuhult, elzártam a sütőt, kivettem a céklákat, kicsomagoltam és hagytam kihűlni.



Tálba kockáztam, majd jött a turmixolás.

Hiába fekvő a kép, így tölti fel.-(



Ezt követően jégkockatartóba adagoltam, feliratozott (cékla püré és a fagyasztás dátuma) dupla zacskóba, fagyasztóba tettem, majd 4 óra fagyás után kivettem a tartóból és befőttes gumival zártam.
Egészséges babahordozók itt.



Aznap gyümölccsel egyből kínáltam is. Kis adagot tettem tányérba, majd a kiolvasztott gyümölcspürével(körtével) és sárgarépával kevertem, 1 mokkáskanál liszt bele és kész is!
Finom volt, Viktorka megette:-)



1 megjegyzés:

  1. Az alufólia aluminiumot tartalmaz. A regi aluminium kuktákat miért nem használjuk?!

    VálaszTörlés