2011. december 21., szerda


Gabonapép készítése házilag, napi étkezésre példa 7. hónap vége felé

Gondoltam, hogy ezt simán el tudom itthon készíteni és máris friss és tápláló étel kerül kisbabám pocijába. Ezt uzsonnára szánom, amikor már a gyümölcs szimplán kevés. Ez laktatóbbá teszi.
Minőségi mosható pelenkák itt.


Kellékek:
Kisméretű lábos, ami a babáé
Baba ásványvíz (én fluormenteset használok)
Műanyag kanál
Üveg tál, babáé
Folpack
Turmixgép
Zárható pohár

Először is: beszereztem bio 5 magvas (búza-, árpa-, rozs-, zab-, rizspehely) gabonapelyhet (kétbetűs drogériában kapható).

Viktorka lábosába 6 csapott evőkanálnyit kimértem, majd felönöttem ásványvízzel annyira, hogy bőven ellepje.  Ez a mi kis lábosunkban a pehely felett kb. 1 ujjnyi vizet jelent.

Feltettem főni, lefedve. Addig a konyhában pakolásztam, közben időnként ránéztem, megkevertem. Hamar elforrja a levét, így ismét önthető rá 1 ujjnyi víz.


Kb. 5 perc után megkóstoltam, még egy pár percig főztem, hogy minden szem teljesen puha legyen.

Kiöntöttem egy nagy tálba, bot mixerrel pürésítettem. Amikor kész, zárható pohárba merem és mehet a hűtőbe. Ebből az adagból 180 ml lett. 2-3 napig felhasználható, addig el is fogyJ
Turmixolás előtt...

és után

Készen is van

Így nagyon finom és dúsított ételeket tudok kisbabámnak adni.
Pl.
Tízórai és uzsonna, kb 100ml:
Gyümölcs: 5 jégkocka gyümölcs (alma, körte, barack, szilva és meggy keveréke)
Gyümölcs gabonával: 5 jégkocka gyümölcs (alma, körte, barack, szilva és meggy keveréke) + 3 kanál gabonapép
Zöldség-gyümölcs gabonával: 3 jégkocka gyümölcs, 2 zöldség (alma-sütőtök, alma-cékla, őszibarack-sütőtök, alma-répa, őszibarack –répa stb.) + 3kanál gabonapép

Ebéd, kb 100ml:
Zöldség-gyümölcs hússal és gabonával: 2 jégkocka zöldség (répa, sütőtök, borsó, cékla stb. ), 1 jégkocka gyümölcs (alma, körte, barack, szilva és meggy keveréke)  + 3 kanál burgonya, ½ jégkocka csirkemellfilé + 3 kanál gabonapép

Zöldség-gyümölcs túróval és gabonával: 2 jégkocka zöldség (répa, sütőtök, borsó, cékla stb. ), 1 jégkocka gyümölcs (alma, körte, barack, szilva és meggy keveréke)  + 3 kanál burgonya, ½ jégkocka joghurtos túró + 3 kanál gabonapép

Zöldség hússal és gabonával: 3 jégkocka zöldség (répa, sütőtök, borsó, cékla stb. ) + 3 kanál burgonya, ½ jégkocka csirkemellfilé + 3 kanál gabonapép

Zöldség túróval és gabonával: 3 jégkocka zöldség (répa, sütőtök, borsó, cékla stb. ) + 3 kanál burgonya, ½ jégkocka joghurtos túró + 3 kanál gabonapép
Persze lehet ennél többet vagy kevesebbet is adni, de kisfiam lassan a 8. hónaphoz érve ennyit pusztít el. Ám így is vannak olyan napok, hogy nem eszi meg mind vagy épp többet enne.
Persze, az adagok néhány naponta változnak, emelkednek J








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése