2011. december 21., szerda


Répapüré, petrezselyemgyökérpüré készítése házilag, babáknak nagyobb mennyiségben

Már korábban írtam a répapüré készítéséről, de akkor friss és kis mennyiségű répát készítettem. Most, hogy már kisfiam nagyobb adagokat eszik, úgy döntöttem, hogy a meglévő 2 kg répát egyben elkészítem és pürésítem, a gyökérrel egyetemben.
Természetesen itt is a bio zöldség volt fontos számomra.

Kellékek:
Zöldségpucoló
Pároló edény
Üveg tál a turmixoláshoz
Turmixgép
Babavíz (fluormentes)
Jégkockatartó
Műanyag zacskó
Savas filc

A répákat alaposan megmostam. Ezt követően megpucoltam, majd ismét megmostam.


Feltettem a vizet főni, a répákat pedig a párolóba karikáztam, amíg a víz felforrt.


Lefedve 10-15 percig pároltam, majd kést beleszúrva ellenőriztem, hogy megpuhult-e.


Mikor teljesen puha lett, üvegtálba kiöntöttem, összeturmixoltam és kb. 2 dl forralt vízzel hígítottam, mert elég „tömény” lett.



Jégkockatartóba kanalaztam, dupla zacskóba tettem, felirattal ellátva és már mehet is a fagyasztóba.

A petrezselyemgyökérrel ugyanígy jártam el azzal a különbséggel, hogy az erőteljesebb íze miatt kevesebbet mertem a jégkockatartókba.
Párolást követően


Kész a pürésítés

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése