2011. december 12., hétfő


Répapüré készítése házilag, babáknak

A zöldségek közül másodikként a répára esik a sor.

Kellékek:
Kés a hámozáshoz
Kis fazék, babáé
Kisméretű teaszűrő, ami a babáé
Műanyag baba kanál
Kis műanyag tányér BPA 0%-os, ajánlott

Egy répából vágtam kb 7 cm-es adagot, megmostam, megpucoltam, ismét megmostam. 4 karikát vágtam belőle, olyan vastagot, mint a levesbe szoktam.

Kis lábosba beletettem, ásványvízzel felöntöttem annyira, hogy ellepje, majd 10 percig pároltam, fedő alatt. Azért kell a fedő, mert egyes vitaminok fény hatására lebomlanak. 
10 perc után hagytam kihűlni, majd 15 perc után a kistányér fölé tettem a teaszűrőt, 2 db répát beletettem, majd átpasszíroztam rajta, megismételve a maradék 2 db-bal. 




Mikor kész volt, a főzővizet hozzáöntettem, összekevertem.


Kétadagnyi lett így belőle, összesen mintegy 20 ml.
A felét zárható műanyag tárolóba szedtem, betettem a hűtőbe.
A meleg vízzel kiolvasztott gyümölcsöt felkevertem, majd hozzáöntöttem.


A meglévő adagot, mivel még mindig székrekedéssel küzdünk, őszibarackkal kevertem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése