2012. január 12., csütörtök


Májpüré készítése házilag

Kellékek:
Vágódeszka
Éles kés – jó, ha van
Kis lábos, fakanállal – jó, ha külön lábosa van a babának, fakanállal együtt
Üveg edény a turmixoláshoz
Bot mixer
Folpack – mindig van otthon
Baba műanyag kanál
Jégkockatartó
Kisméretű műanyag zacskó
Savas filc

Fogtam 3 db kis csirkemájat, megmostam, majd apró kockákra vágtam.

Feltettem annyi vízben (ásványvíz) főni, hogy ellepje. Lefedve 10 percig főztem.

Ha kész, összeturmixoltam, kicsit vizet (felforralva) pótoltam hozzá, hogy olyan legyen, mint a májkrém, aztán mehet a jégkockatartóba. Fél adagokat készítettem, dupla zacskóba zárva, feliratozva mélyhűtöttem.
8 hónapos kortól, hetente egyszer adható. Az, hogy méregetelítő szerv, sokak által vitatott, hogy adjuk-e vagy sem. Így érdemes kapirgálós csirke máját használni, az kevesebb mérget látott.

A májat érdemes így készíteni és nem a főzelékbe adni resztelve vagy darabokban és együtt turmixolni, mert az egész főzelék máj ízű lesz és a picurik így általában nem eszik meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése