2012. február 15., szerda


9. hónap betöltése – bevásárlókocsi takaró, új játékok, mosható pelus, mintaétrend

A változások és fejlődések nem hónapokban, hanem napokban mérhetőek. Kisfiam gyors ütemben fejlődik és növekszik, megdöbbentő, hogy mennyit változik. Bár ez minden hónapban elmondható.
Jelenleg sokat kapaszkodik állva, oldalazva a kanapé és a tv állvány mentén megy. Így több métert is megtesz. Néha megpróbál kéz nélkül megállni, ilyenkor mindig a közelünkben van, biztosra megy. A mászás is megvan, folyamatosan barangol a lakásban.
Amit elér, mindent lesöpör az asztalról, ágyról és figyeli, hova esik. Így most a telefonok, távirányítók magasabbra kerültek elhelyezésre.
Imád kergetőzni és bújócskázni. Az előbbit az apjával játssza. Ahogy hazaért apukája, máris indul a kergetőzés, hol ő megy az apja után, hol fordítva. Közben élesen kurjongat. Velem bújócskázik. Elbújok a földön egy párna mögé, ő pedig megkeres. Mosolyog, ahogy megtalál. A játékokat nem keveri, velem nem kergetőzik, apjával pedig nem bújócskázik.
Van, hogy sikítósat játszik: hangosan visít egyet és várja a választ tőlünk. Mi válaszolunk, ő folytatja és így tovább. Szereti ezt is.
A fürdés továbbra is igazi öröm. Most már a kádvizét is a jelenlétében töltjük meg, mert az is élvezetes. Belenyúlkál a vízsugárba, iszonyatosan csapkodja. Ha kész a fürdővíz, folytatja a csapkodást, a zuhanycső rángatást. Fürdés után többször kell hajat szárítani, az tetszik neki. A hajmosás viszont nem, nem szereti a fején a vizet. Küzdeni nem kell, nem sír, csak rázza a fejét. Általában felemeljük, és vízszintesen tartva öblítjük a haját. Ez bevált módszer, jól működik. Ellenkező esetben mindig előrehajtja a fejét, így belemegy a víz. De nem bánja, csak a fejét forgatja.
Könyvet, füzetet nem lehet elöl hagyni, tépkedi, sőt, a kedvenc eledele a papír lett, így nagyon kell figyelni rá.
A biztonságra is újabb figyelmet szenteltünk, lezártuk a konyha fiókjait és a sütőt is. Ugyanis ha ott van, az ajtókat nyitogatja. Most, hogy zárva van, rángatja teljes erőből.
Most, hogy szépen ül, lehet a bevásárlókocsival menni vásárláskor, nem kell babakocsi. Igen ám, de ha az ember lánya elolvas néhány cikket, hogy mi minden található ezeken a kocsikon, pontosabban a toló karon és azon a részen, ahol a baba ül, hamar elmegy a kedve, hogy gyermekét beleültesse egy ilyenbe. Nem beszélve arról, hogy a gyerekek kapaszkodnak, sőt, még meg is nyalogathatják a kocsit. Ezen felbuzdulva ismét jött az olvasgatás, és hamar rá is akadtam a megoldásra: bevásárlókocsi takaró vagy védő, ez a neve. Ez egy általában pamutbelsővel készült, bevásárlókocsi bélelésére alkalmas anyag. Nagyon praktikus, kicsire összecsomagolható. Egyből eldöntöttem, kell egy ilyen, hisz ezt még sok ideig fogjuk használni.
Találtam is rengeteget, csak a toló kart takarót 4000-ért, játékosat, rágókásat 8000-ért és annál többért is. Aztán körbenéztem az aukciós portálon, ott találtam 3000Ft alatt, postázással együtt. Mivel új, egyből rendeltem is egyet. Nagyon örültem neki. Már ki is próbáltuk, isteni. Kisfiam ugye dülöngél is rendesen a kocsiban, nem baj, hogy védve van ő és a ruhája is a szennyeződésektől. Főként, ha belegondolunk, hogy már hány gyerek ült a kocsiban és hogy talán még nem is volt letakarítva…
Szerintem érdemes beruházni.

Otthon a babakocsi kerekei igazán érdekesek, mindig azt akarja nézegetni. Kellett valami nagykerekű játék, hogy inkább azzal legyen elfoglalva,ne a koszos kerekkel. Néztem is a játékokat, de nem igazán találtam a célnak megfelelőt. Így véletlenül jutottam el ahhoz a gondolathoz, hogy irány a játékbolt. Ott aztán találtunk bébi taxit. Ez a neve. Ez egy négykerekű autó, olyan, mint a háromkerekű motorok, csak ennek eggyel több a kereke. Így stabilabb is.
Egyelőre persze nem a célnak megfelelően használjuk, csak nézegetésre kell. Arra pedig tökéletes, kisfiamat leköti, azóta a babakocsit ritkábban veszi célba. Ha pedig ezt is teszi, hamar elterelhető a figyelme, ha megmutatom neki a taxi kerekeit.
Ezek mellé még beszereztünk néhány autót, meg fajátékot is. Ez utóbbiakat netről rendeltem, helyben nem nagyon találtunk. A minőségük jó, rágcsálásra inkább ezt adom kisfiamnak. Megnéztem, nem mérgező a festék. A műanyagos ftalátos bigyóktól jobb. Bár van ilyen játékunk is, mert ezért fából nem lehet annyira színes és zenélős sokoldalú játékokat gyártani (vagy csak én nem találom), azokat mindig felügyelet mellett használjuk. Így ezeket nem eszegeti.

A hétköznapokon még mindig nem főzök, nincs időm rá. Ja, igen, vagy csak ezt mondom. Más anyukák meg mire képesek két vagy három gyerek mellett. Én mégis úgy veszem észre, hogy erre már nem jut energiám. Egyelőre a délelőtti altatás idején én is pihenni szoktam (ez lenne a főzés ideje), így jobban bírom a délutáni „műszakot”. Így jól bírom, nem vagyok kimerült. Majd a második gyereknél máshogy lesz!
A fogzás folytatódik, folyik kisfiam nyála rendesen, de egyelőre más panasza nincs.
A fogzást ezzel lehet megkönnyíteni.
Kis ujjaival próbál csippenteni, apró dolgokat is felvesz a földről és hosszasan nézegeti, tépkedi. A szókincse is fejlődik, szótagokat mond: bebü, bábú, bababa, gii, gyii és társai. Nagyon aranyos. Szépen ki tudja fejezni magát, ha akar valamit. Szépen jelzi a teli pelust, bár ezt többnyire észre is veszem, mert nyögdécsel, ha kakil, ilyenkor el is vonul.
Ha éhes vagy csak szomjas, ezt is jelzi. Utóbbinál visszatért az anyatejre, nem itatom, nem kell neki. A széklete rendben van, néha bogyós csak, nagyrészt formált, így nincs folyadékhiánya.
Az étrendünkbe bejöttek a k betűsek, aztán mentek is. Kipróbáltuk a karfiolt, de jó kis hasfájást okozott, így most pihentetem a dolgot.
A többi ételt szívesen eszi, nincs gond az etetéssel. Mivel mostanában áttértünk a reggeli 7-8 órás ébredésre, jobban megy az evés is. Persze este nem mindig hajlandó 8 körül aludni, van, hogy fenn marad 10-ig. Így aztán hosszúra sikerül egy-egy nap.

Egy napi étrendünk így néz ki:

Reggeli: szopi
Tízórai: fél alma és fél körte (lereszelem mindkettőt és a felét odaadom neki, a másik flee az uzsonna), szopi
Ebéd: ugyanaz, mint 8 hónaposan, nem emeltem adagot, nem kér többet. Annyi a különbség, hogy az egy kockányi (20g) husit vagy túrót megfelezem, a másik felét vacsira kapja.
Uzsonna: a megmaradt gyümölcs gabonával vagy rizzsel
Vacsora: 3 kockányi zöldség, amit tuti megeszik (nem ilyenkor kell kóstoltatni az új ételeket), fél kocka husi.
Éjszaka: szopi (2x kelünk)

A változtatás annyi, hogy a krumplipürét kissé darabosra hagyom, hogy a rágásra szoktatást megkezdjük. Ezzel egy időben a gabonapelyhet sem turmixolom, hanem egyben hagyva adom a gyümölcshöz.

Mostanában rendeltem bio élelmiszereket. A banánt lefagyasztottam nagyobb adagokban, a zöldségeket is feldolgoztam, az almát és a körtét hűtőbe tettem, így azt frissen reszelem almareszelőn. Emellett kombinálom a fagyasztott gyümikkel.
Arra figyelek, hogy a banánt, mint lehetséges székletfogót szilvával vagy almával adjam, így tuti, nem lesz gond. Nincs is.

Újra elővettem a mosható pelenkáimat. 3 db van, kettő tépőzáras, egy patentos. Ismét kipróbáltam és meglepetéssel tapasztaltam, hogy egyáltalán nem bonyolult a használata, sőt! Nagyon egyszerű. A mosása sem egy nagy gond, ez is hamar kivitelezhető. Használat után kiöblítem és félre teszem. Ha elhasználtam az összeset, irány a mosógép..
Most beszereztem egy újat is, másik fajtát, hogy kipróbáljam, van-e különbség egy olcsóbb és egy drágább pelus között. Az eladó nagyon készséges, több fajtát is küldött, hogy tudjak választani. A pelus plüss külsős és bambusz betétes. Ez azért jó nekünk, mert kisfiam sokat pisil. Ki is próbáltuk, nagyon meg voltam vele elégedve, bár még úgy 6-szor ki kell mosni, hogy elérje a normál nedvszívását. Így addig is próbálgatjuk. Mivel azonban az ára igen húzós, 5000Ft, így eléggé meggondolom, hogy megéri-e ez vagy inkább az olcsóbbat vegyük.
Az olcsóbbnál frottír betétünk van, 2 db egy pelushoz. Napközben használom őket és időnként jók. Ez azt jelenti, hogy a sokat pisilő babáknál kevésnek bizonyul a nedvszívása. A patentost nehezen tudom feladni ennél a fajtánál. A drágábbnál nem gond, ott gyorsan és egyszerűen feladható. Így ha patent, akkor a drágább jobb.
Patentos, minőségi mosható pelenka.
Ebben is lehet válogatni. Állítólag a tépőzárasat nyáron jobban leszedik magukról a babák, míg ezt a patentossal nem igazán tudják megtenni.
A külsőnél nekem meg a plüss jobban tetszik, mint a PUL. Hát nehéz döntés.
A lényeg, hogy ha veszek, mondjuk 20 darabot, az az olcsóbb pelusnál hamarabb, a drágábbnál később  térül meg, DE mindkettő megtérül.
Éjszakára nálunk a frottír nem működne, mert tuti átázna, hisz jó párszor nappal is megtelik, emiatt is váltottunk egy frottír egy 3 rétegű 100% bambusz betétes zsebesre.
De ha már csak nappalra használom, és éjszakára eldobhatót veszünk, már akkor is jelentős előrelépést teszünk önmagunkért és a környezetért is.
Még gondolkodom. Lehet, hogy fele-fele lesz a rendelés és akkor 3 hónap alatt térül meg. Fele olcsóbb, fele drágább, patentos.
Próbálkozok még, elválik, mi mellett döntök.
Ui: azóta már az éjszakát is kipróbáltam, a zsebesek nem jöttek be, kevésnek bizonyultak. Nappalra viszont teljesen elég, így 20 db-os készletet használunk.
Van viszont a külön külsős és belsős bambusz pelenka, ami nagyobb nedvszívású. A sokat pisilő gyermekemnél beválik éjszakára úgy, hogy még egyszer fel is kel inni. Ebből 5 db van, mert nehezebben szárad, kell a váltás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése