2012. február 15., szerda


Brokkoli püré házilag


A semleges íze miatt nagyon jól lehet majd használni a főzelékekhez, valamint rakott ételek kiváló alapanyaga tud lenni. Ha babánk már 8 hónapos, akkor adjuk ez a növényt és majd már lehet fűszerezni is, így szívesebben fogyasztja el a főzelékeket kisbabánk.

3 bio brokkolit készítettem el, ebből úgy 3 jégkockatartónyi adag lett.

Kellékek:
Éles kés
Kis lábos, fakanállal
Bot mixer
Baba műanyag kanál
Üveg tál
Jégkockatartó
Kisméretű műanyag zacskó
Savas filc

Az első brokkoli rózsát szétszedtem, megmostam, majd a lábosba tettem annyi vízzel, hogy ellepje. Fedő nélkül főzöm kb 10 percig, majd ha teljesen puha, kiszedem a zöldségeket az üveg tálba, a levet leöntöm és beleteszem a következő adag brokkolit újabb vízzel.




A vizet azért érdemes leönteni, mert egy kissé puffaszt a zöldség, így ezt tudjuk csökkenteni. Ehhez még hozzájárul a fedő nélküli főzés.
Öko tisztítószerek itt.

Ha végeztem az összes főznivalóval, pürésítem. Itt nem tettem folpackot a pürésítéshez, mert nem volt leve, hisz azt leöntöttem. A zöldség így is krémes lett a végére.


Amikor kész, jégkockatartóba adagolom, és dupla zacskóba teszem. Felirattal ellátom és mehet is a fagyasztóba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése