2012. február 7., kedd


Spenótpüré házilag

 Anyósomtól kaptam a kertben még élő spenótból, így itt az ideje, hogy ezzel is megkínáljam kisbabám. Bár a spenót sok vasat tartalmaz, a benne lévő oxálsav gátolja annak hatékony hasznosulását, így csak heti egyszer javasolt adni.
A főzőlevet le kell önteni a nitrát tartalom miatt, és utána főzzük készre.
A „vad” íze miatt pedig érdemes 1/3 spenót, 2/3 krumplipüré adagban adni. Én most lefagyasztottam, mert más új ételt adtam, kivárom a 4-5 napot és jöhet a spenót.

Kellékek:
Éles kés
Kis lábos, fakanállal
Bot mixer
Folpack
Baba műanyag kanál
Jégkockatartó
Kisméretű műanyag zacskó
Savas filc



Alaposan megmosom a spenótleveleket, a szárait levágom.

Lábosba teszem és felöntöm annyi vízzel, hogy ellepje. Felforralom a vizet és ha forr, leöntöm és ismét felengedem annyi vízzel, hogy ellepje.Ez azért fontos, mert nitrátot tartalmazhat a főzőlé, ezért kell leönteni. A nitrát pedig nem jó a babának…
5-6 percig főzöm. Amikor már fonnyadtak a levelek, elzárom a lángot és hagyom kihűlni.
Egészséges babahordozók itt.



Ha kihűlt, pürésítem, folpack az edény tetejére! Fröcsög.
Amikor kész, jégkockatartóba adagolom, és dupla zacskóba teszem. Felirattal ellátom és mehet is a fagyasztóba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése