2012. július 17., kedd


13. hónap – tojáskrém, zöldségkrém készítése házilag

Nem gondoltam, hogy kisfiam még mindig szopizni fog, pedig így van. A nappalról már teljesen leszokott, már csak az esti maradt meg, ez rendszerint 2 alkalom. Ezt már egész jól lehet bírni. E mellett persze még előfordul, hogy kell utána adnom neki tejpépet, mert bizony kevés neki a szopott mennyiség. Ekkor adok neki fél adag pépet egy kanálnyi gabonával dúsítva, azzal elvan egy ideig. Azért ezt adom neki, mert a tejitalt még mindig nem hajlandó éjszaka meginni. Már nappal úgy, ahogy elfogadja, de ekkor sem mindig. Próbálkozom, de egyelőre fele-fele arányban issza és öntöm ki. De lassan haladunk előre. Ha meg is issza, akkor is csak fél adagot. Nem baj, majdcsak egyszer…
Mozgásában rengeteget ügyesedett, már önállóan megy stabilan, lejtőn és emelkedőn is. A kezét kevésbé engedi fogni, többször kihúzza, ő próbálkozik, én kitartok. Így a sétáink elég nehézkesek, mert hát nem lehet mindent megfogni és megenni.
Nappal már csak egyszer alszik, de ez megnyúlt, általában 2-3 óra.
Sokat „beszél”, hangokat próbál utánozni. Babanyelven karattyol, mosolyog, nevet.
Enni szépen eszik, de ha nagyon meleg van, akkor ez bizony az étvágyán is meglátszik. Nem baj, én sem eszek olyankor sokat.

Enni már sok mindent eszik.
Reggeli: 6 körül fél adag tejpép,
Tíz körül: kenyér sajttal, olajjal, tejital próbálkozás
Ebéd: főzelék, sajttal vagy husival,
Uzsi: gyümölcsös tejpép
Vacsi: kenyér, olaj, sajt, tejital próbálkozás.
Próbáltam a kenyérre tenni tojáskrémet, zöldségkrémet, de eddig nem sok sikerrel díjazta kisfiam. Próbálkozom majd később is, de egyelőre marad ez a recept.

Tojáskrém:
2 db főtt tojást összetörtem, olíva olajjal és fűszerekkel kikevertem, picit sóztam. A fűszerezés annyit jelent, hogy késhegynyi só, csipet bazsalikom vagy oregánó került bele. Ez felnőtteknek is jó, kenyérre kenhető.

Zöldségkrém:
Cukkini, padlizsán kockákat megpárolni ( én 6 fagyasztott jégkockányit olvasztottam ki) 1 evőkanál olaj+ 1 foghagyma kombináción megpároltam, késhegynyi sóval, csipet fűszerrel (lestyán, bio vegeta –ebben nincs ízfokozó, oregánó, bazsalikom, petrezselyem tetszés szerinti kombinációja) összekevertem, kenyérre kenhető, felnőtteknek is jó, így nagyobb adag is készíthető.

Mindezek mellett úgy döntöttünk, hogy felújítjuk a fürdőnket, így szinte az egész hónapot boltokban töltöttük és nézelődtünk. Két hét alatt sikerült is lefixálni a dolgokat és a mestereket is. Ez utóbbinál nagyon körbe kellett nézni, mert kaptunk árajánlatot közel 400.000Ft értékben úgy, hogy abban nekünk kellett volna mindent megvásárolni, az szinte csak a szerelés és munkadíj lett volna. Volt egy másik illető is, aki asztalosként újít fel fürdőket… Hát őt is passzoltuk, egyrészt, mert lelapoztattuk vele az erkélyt és megdöbbenten tapasztaltuk, hogy bizony nem szakmabelit hív, hanem ő csinálja, másrészt pedig, mert elkért előlegbe 10.000Ft-ot(!) a látványtervért, amit mi nem kértünk, de ő közölte, hogy ő akkor is készít, és azt ki kell fizetni, de semmi baj, mert azt majd levonja az árból… Aztán a látványtervre elküldött egy konyhai tervezővel készített mosogató szekrény tervet, amin igencsak meglepődtem, mert azt hittem, hogy a fürdőt készíti el, bár az is drága lett volna ennyi pénzért. Fel is hívtam és szóvá tettem, mire közölte, hogy ő olyat nem tud, mert neki nincs olyan programja (!), csak konyhatervező (ezt már észrevettük) és egyébként sem tudja még, hogy milyen lesz a fürdő, mert a csempe színéről nem beszéltünk! No, de a dolgok helyét lefixáltuk, de mindegy. Így rendesen befürödtünk az illetővel, de így már biztosak voltunk, hogy ő bizony nem fog a mi fürdőnkhöz nyúlni!
További informálódás után akadtunk a Szabó családra (ez nem a rádióból való), apa és fia dolgoznak együtt, két társuk pedig csempéz. Megnézték, felmérték és teljesen hozzáértően beszéltek az egészről, árban pedig had ne mondjam, sokkal jobbak voltak. Mondjuk eleve soknak találtam egy 12 m2-es fürdőért annyi munkadíjat elkérni vidéken. Mert ha még a fővárosban élnénk, oké. De itt? Azért túlzásokba ne essünk.
Szóval ezeket a Szabóékat teljesen korrektnek láttuk és bele is vágtunk a munkálatokba. Úgy volt, hogy anyósomékhoz menyünk addig, de nagyon hamar végeztek és ráadásul a férjem is sokat mászkált ez ügyben, fárasztó lett volna neki még 40 km-t este vezetni is, nem beszélve arról, hogy másnap már korán kezdtek a mesterek.
Öko mosó-és tisztítószerek a vegyszermentes háztartásért.
Maga a szétverés 2 napon belül megvolt, a fürdő teljesen kipucolva, és már kezdték is a falazást. Amiket venni kellett, oda a férjem ment is vitték, ő fizettet, a többiek javasoltak, így korrekt volt. A beépítés is hamar ment, ahogy ígérték, 1 hét múlva már folyt a víz a csapokból. Illetve előbb is, csak utolsóként a csempék száradására kellett várni. Addig, amíg nem volt vizünk, barátainknál fürödtünk, kisfiam nem kis örömére. Szaladgált és pakolt egyfolytában, ütötte a tv-is… Szóval otthon érezte magát. A fürdőt szétlocsipocsizta, öröm volt nézni! Tud fürdeni a legény, hiába.
Az itthoni fúrásokat jól viselte, már reggelente ment az ütve fúró, mikor ő még az igazak álmát aludta. A délutáni alvásakor is fúrtak többször, de szépen aludt, nem volt gond. Így jól megúsztuk a felújítást.
Jó egy hétig vártunk egy festőre, hogy a plafont hozza rendbe. Nem is volt gond, már készült is szépen. Egyik nap azonban megbetegedtem, lázas lettem! Na, az betette a kaput. A festő dolgozott, Apa pedig segédkezett nekem és neki is. Én néhányszor bealudtam a gyermek felügyelet alatt, Apja rohangált be, hogy vigyázzon kisfiunkra is, mert ugye a nappalin kívül máshova nem mehetett a felújítás miatt. Másnapra szerencsére jól kialudtam magam, így akkor már könnyedén fejeződtek be a munkálatok.
Így most már megújultunk és szebbek lettünk, gyermekestül is lehetett ilyen munkát végezni, nem gondoltam volna. Néhány napig macerás volt az etetés, mert keresztül járkáltunk a mestereken, de összességében jól viseltük és a lényeg, készen vagyunkJ

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése