2011. szeptember 12., hétfő

Újabb oltás, irány a fejlesztő, rossz a fogam

Betöltöttük a három hónapot! Hát, ez nagy szó. Most már tényleg jól viselem a napi pár óra alvást, nem, gondoltam, hogy ha egyben alszom 4 órát, akkor az valaha is pihentető leszJ
A nyári gyakori frontok miatt azonban többször van nyűgösebb napja, de akkor másnap kompenzál, így többnyire ki tudom magam valamennyire pihenni.
A héten esedékes volt a kötelező oltás, így mentünk is. Én még az orvos javaslatára kértem az agyhártyagyulladás elleni oltást is, így ma kettő szuri lesz…
Az oltás előtt a szükséges vizsgálat is megtörtént. Ekkor mondta a doki, hogy kisbabám fejtartása nem az igazi. Már a 2 hónapos vizsgálaton is jelezte, de akkor még „határeset” volt, most viszont már cselekedni kell. Így javasolta is a Korai Fejlesztő Központ megkeresését.
Persze most lehetne pánikolni, meg tagadni vagy jajveszékelni, de ennek értelmét nem látom. Amit az orvos mond, azt meg én is tapasztalom. Ráadásul egy kicsit ferdén is tartja magát, ezt is észrevettük már. Így nem dog ártani egy kis torna.
Megnéztem a neten is a Dévény módszert, és ha kell, érdemes időben kezdeni, ahogy a neve is mutatja. Olvastam sok olyan bejegyzést, hogy később, 10 hónaposan, 1 évesen vették észre, hogy gond van, persze akkor is lehet kezelni, a lényeg, hogy a szülő együttműködő legyen.
Én az vagyok, így megyünk is. Ott majd megmondják, hogy mit kell tenni.
Ezt követte az oltás. Az elsőnél még csak felsírt, szerintem meg is nyugodott volna, de a másodiknál eltört a mécses, azt nagyon megérezte. Gyorsan fel is vettem, próbáltam vigasztalni, kellett hozzá idő. A lényeg, hogy védve vagyunk, nem kell félnünk a betegségtől. Különösen most, hogy egyre többen gondolják úgy, hogy nem oltatják be a gyereküket.
A lényeg, hogy mi így döntöttünk, a szurka kellemetlen hatása hamar múlik, panasza meg nincs is.
Hazaérve a neten tovább barangoltam és találtam egy párnát, mely ék alakú és segíti a babák hason fektetését és fejlődését. Nagyon ismerős volt nekem, aztán beugrott, hogy van nekünk itthon ehhez hasonló fejpárnánk. Csak egy kicsit át kellett alakítanom és kész is. Ki is próbáltam, tényleg jó. Viktorka hason fekszik, kezei szabadon vannak, így szépen el tudja magát foglalni, miközben észre sem veszi, hogy tartja a fejét. Így ezzel is tornázik, persze mellette rendesen hasra is fektetem.
A tanácsadáson megkapott telefonszámot is felhívtam, a nyári szünet után mehetünk a fejlesztőkhöz. Addig meg marad a hason fektetés.
Csakhogy teljes legyen a kör, nekem is lett egy kis problémám. Nem is olyan nagyon kicsi, elkezdett fájni az egyik fogam…
Be is jelentkeztem orvoshoz, aki közölte, hogy ki kell húzni, mert kocogtatásra fáj. Meg is kaptam az érzéstelenítőt, majd mikor visszamentem, meggondoltam magam és inkább a gyökérkezelést választottam. Az orvos nem igazán akart belemenni a röntgen alapján, de megpróbálta. Egy gyökeret meg is talált, majd beírt egy következő időpontra, hogy ott folytatja.
Fájdalomcsillapításra Arnica C30-t szedtem, hatékony volt. Ezt kiegészítettem Arsenicum album 15CH-val, ami gyulladáscsökkentő.
Hazaérve ismét net, kezdtem keresgélni, hogy a másik kettő, görbe gyökércsatornámra milyen megoldások léteznek. Ráakadtam a hajlékony gyökérkezelő tűre, ami állítólag görbe gyökérkezeléskor hatékony, valamint a soft lézerre, ami a gyökércsatornát tökéletesen csíramentesíti. Mindezeket budapesti fogászati rendelőkben találtam. Néztem Pécset is, de az ottani honlapokon nem igazán hirdettek ilyenfajta készülékeket.
Fel is hívtam a pestieket, rendes volt a telefonos, közölte, hogy mivel nekem most körülményes lenne felennem hozzájuk, küldjem el a röntgent, így meg tudják majd mondani, hogy tudnak-e vele valamit kezdeni.
Én ugyanis inkább megtartanám, mint húzatnám. Remélem, sikerrel járok.
Visszamentem a fogorvosomhoz. A következő találkozáskor viszont már nem akarta folytatni a kezelést, hanem húzni szeretné, mert a gyökerem görbe, így nem lehet kezelni. Nemet mondtam. Persze megkaptam, hogy tudom-e, miket tud okozni egy gyulladt fog, meg a baci a tejbe is belemegy stb. De egyelőre panaszom nincs, így megmutatom másnak is. Több szem, többet lát. Persze nem vagyok elvakult, ha ott is azt mondják, hogy esélytelen, akkor nem fogok mégis erőszakoskodni. De ha egy kis szikra esélyem is van, azt azért megadom a fogamnak. Ráadásul van már nekem nagyőrlőm gyökér kezelve és semmi baja. Pedig már vagy 6 éve készen van. Reménykedem…
Íme a fejlesztő párna. Otthon átalakítva 0Ft. Mindkét kéznek elöl kell lennie, itt épp hátrahúzta:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése