2012. január 12., csütörtök


Lefejt anyatej felhasználása

Akinek van a hűtőben lefejt anyateje és nem tudta eddig visszapótolni, hát itt az ideje, hogy mégse a csapba, hanem kisbaba bendőjébe kerüljön a sok munka eredménye.
Korábban én is próbáltam adni neki (fogászaton voltam), illetve az apukája próbálkozott, de ő csak fintorogva elfordította a fejét, jelezve, hogy ez számára nem sokat ér.
Most azonban, amikor már többfélét eszik, itt az ideje ezeket a fagyasztott tejeket elhasználni.
Először is, jó, ha előtte este kivesszük a fagyasztóból és a hűtőbe tesszük, így szépen lassan kiolvad, nekünk meg nincs vele teendőnk. Én anno 40-60ml-es adagokat tettem el, ezek most nagyon jól jönnek. Egy-egy adagot általában 2 ételhez használok fel, az ebédhez és az uzsonnához vagy a vacsorához.

Íme, néhány ötlet, miként lehet hasznosítani:
Ebéd:
pl. borsópüré csirkehússal: az 1 jégkockányi borsót elkeverem 2 sütőtökkel, husival (ezek egyben olvadtak ki) és 60ml krumplipürével és anyatejjel. Már melegíthető is. De minden ebédhez felhasználható, ha egy kicsit sűrűbb a krumplipüré és hígítanunk kell.
Mosható pelenkák elérhető áron itt.

Uzsonna:
Gyümölcsös gabonás tejpép:2-8 jégkocka gyümi + 40-100ml gabonapép + 20-30 ml anyatej összekeverve és melegítve.
Gyümölcsös tejberizspép: rizspelyhet megfőzzük úgy, mint a gabonapelyhet, összeturmixoljuk, hozzáadjuk az anyatejet és a kiolvadt 4 jégkockányi gyümit.

Vacsora:
Ugyanaz, mint az ebéd, csak most még hús nélkül.

A gyümölcsök és zöldségek variálásával igen változatos ételeket lehet elkészíteni. Az adagok nálam bevált adagok, persze ez mindenkinél változik, csak tájékoztató adagnak írtam, de ettől nyilván érdemes eltérni, ha babánk igénye mást diktál.
Egészséges babahordozók itt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése