2011. május 31., kedd

2. hét - szoptatási problémák, kialvatlanság

Férjem a héten már dolgozik , egyedül leszünk itthon. Bár anyósom jött volna szívesen segíteni, de igazán nem tudott mit. A problémám a szoptatással volt, ebben csak saját magam tudok segíteni, a házimunkát pedig férjem elvégzi. Így maradt a főzés, ami így is óriási segítség lett nekünk. Így nem tartottam a héttől, mert napközben úgy, ahogy, de elvagyunk, csak este jönnek a gondok.
A csoda koktél után másnap sikerült 80ml tejet lefejnem! Hát ennyire nem örültem semminek mostanában! Végre! Megoldódott a probléma, túl vagyunk a nehezén. Gondoltam én. De nem így lett. Néhány nap után nem termelődött annyi plusz. A szokásos délutáni és esti több órás fennlét így nem maradt el. Hiába a plusz tej, napközben visszaadtam neki, mert éhes volt,de így is kevés volt, aztán folytatta rajtam a lógást. Az éjszakáról nem is beszélve. Kész voltam. Férjem rendületlenül főzte a teákat.
A gyógynövényes eladó javasolta a görögszénát is. Férjem hozott is belőle. Ezek apró magok és főzni kell, mert nyersen olyan kemény, mint a búza, így eltörne a fogam. Kezdetben 10 percig főztem, majd a teát ittam, a magokat ettem. A mag keserű. Aki szereti ezt az ízt, annak könnyebb. Én a tonikot sem szeretem, ez sem ízlett, de megettem. Naponta 3-szor ettem, joghurtba keverve vagy szendvics mellé, így nem éreztem az ízét. Bármilyen hihetetlen, a hét vége felé már fagyasztottam is, annyi tejem lett!
Kisbabám viszont nagyon élvezte a délutáni és esti többórás szopizást, így itt volt az ideje, hogy leszoktassam róla, mielőtt rászokik.
Ekkor került elő a cumi. Mint szinte minden első gyerekes anyuka, én is cumiellenes voltam, gondoltam, ha tényleg és biztosan muszáj és kell, csak akkor veszem elő. Elérkezett az idő. A délutáni többórás szopi még hagyján, de az esti nagyon kimerítő volt. Ráadásul tejem sem tudott úgy termelődni, hogy folyamatosan rajtam volt.
Az estivel kezdtem. Ugyanúgy mellettem feküdt és szoptattam, majd mikor láttam, hogy csak cuclizik és már nem szívja, lemértem. Jónak láttam, 50-80 ml közötti volt ekkor a mennyiség, így jött a cumi. Persze többször kiköpte, forgatta a fejét és kezdett volna sírni, de én visszatettem a szájába. Ami fontos volt nekem, hogy nem erőszakkal tartottam a szájában. Megvártam, hogy köpje ki, majd szájába téve szintén vártam, hogy ráharapjon. Újra és újra.
Jó egy óra után el is aludt. Reggelig fel sem ébredt! Győzelem! Sikerült. Lekopogom.
A következő pár napot így folytattuk, csökkent a cumiküzdelem ideje.
Utána jött a következő lépés: szopi után büfizés, majd irány a saját ágya! Persze, hogy felébredt és sírt. Hiába vártam 20 percet, hogy mélyen aludjon. Jött a cumi, amit hátsimogatással és fejcirógatással egészítettem ki. Bejött, visszaaludt.
Egészséges babahordozók itt.
Azóta- egy két kivétellel- szépen alszik, saját ágyában. A cumit ki is köpi, ha elaludt és hajnalig szundít.
Én is pihentebb vagyok, jobban bírom a napokat. A lábam miatt még mindig a lakásban vagyok a négy fal között. Kisfiam is, hisz az idő elromlott, így még nem vittük ki a szabadba. Végre hétvégén lett olyan az idő, hogy mind a hárman kimentünk. Ez volt az első sétánk. Kicsit izgultunk is, vajon hogy bírja a babakocsit. Aludt, amikor kivittem, fel sem ébredt. A férjem eleinte a ház előtt tett jó pár kört, hogy lássa indulhatunk-e. Semmi reakció nem jött, így nekivágott. Bár a lábam még mindig fáj, ha rálépek, úgy voltam vele, hogy nem törődöm vele, két hét után inkább a sétát választom. Jól is tettem. Iszonyat furcsa volt. Legutóbb Húsvét előtt voltam kinn rendszeresen, azóta csak a kórházból jöttem haza, egyébként három hete benn vagyok. Még kimondani is hosszú.. Lemaradtam a hidegebb tavaszi időnél, most pedig végre nyáriassá vált a levegő.
Az első séta után jobban fájt a lábam,  így úgy döntöttem, a következő sétával várok néhány napot.
A hét végén merészkedtem ki újra, ekkor már csak a séta vége felé éreztem enyhe fájdalmat. Lassú terhelés jót fog tenni.
A hétköznapjaimat már nem igazán nehezíti meg a lábam, Viktorka ellátását már könnyebben oldom meg.
A köldök vérezgetése a héten szűnt meg. Ez nem egy erős vérzés, hanem csak a köldökben lett néhány csepp alvadt vér. Ezt naponta kitöröltem a felírt Spiritus Salicilicus oldattal és Hexaklorophilles hintőporral beszórtam. Szép lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése