2011. október 11., kedd

Sütőtökpüré készítése házilag

Folytatva a bébiétel gyártását, most a sütőtök került napirendre. A múltkori rendelésemből ezt és az almákat hagytam a végére a hosszabb eltarthatóság végett. Mivel a barack és a körte már feldolgozásra került és az almák nagy részén is túl vagyok, jöhet egy igazán könnyű étel: a sütőtök. Végre nem kell hámozniJ Viszont egy nagyon éles kés itt is elkel!


Kettő sütőtököt készítettem egyszerre, ha már begyújtottam a sütőt. 180C-ra melegítettem, légkeveréses sütőben. (Anyósomat megkérdeztem, mert fogalmam sem volt, mennyi ideig kell sütni)
A tököket megmostam, megtörölgettem, majd 8 részre vágtam fel. A magos részében a szálakat is kikapirgáltam.


A szeleteket sütőpapírral bélelt sütőlemezre érdemes tenni, én azért nem tettem, mert azt hittem, nincs otthon, mire azonban befejeztem a sütést, megtaláltamJ Utána jött az áztatás...



20-25 percig érdemes sütni, a sütő középső részén, közben figyelni, hogy a tetején megjelenik-e a leve. 30 percnél tovább biztosan nem kell bennmaradnia.
Ha megsült, kiteszem üveg tálra, és beteszem a következő adagot.

A megsült tököket kikanalazom az üveg tálba, majd rá az alufólia, bele a bot mixer és mehet is a pürésítés.


Előveszem a jégkockatartókat, a hűtőzacskókat feliratozom és dátumozom, majd belekanalazom a pürét a jégkockatartóba. Itt is készítek 6 adag egykanalas kockákat a kóstoláshoz. Dupla zacskót húzok rá és mehet is a fagyasztóba.
Egészséges babákért itt.


3-5 óra fagyás után vehetem is ki. Egy kis hajlítgatás és már potyognak is ki a szép sárga kockák. Megjegyzem, hogy az eddigi pürésítések közül ez néz ki  a legjobbanJ
Ha lehet, ne hagyjuk sokáig a jégkockatartóba, mert jobban összefagy és nehezebb kiszedni.
Ha kész, gumival zárom és mehet vissza a fagyasztóba.


Hamarosan minden, amit a mosható pelenkáról tudni kell! Addig:
http://baba-mama.vatera.hu/pelenkazas/textil_es_moshato_pelenka/azonnal_minosegi_uj_moshato_pelenka_betet_ek_1701999062.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése