2011. október 5., szerda

Babaétel készítés házilag - gyümölcsök fagyasztása

Itt az ideje, hogy néhány gyümölcsöt eltegyek a hozzátáplálás időszakára. Persze a boltok polcai roskadoznak a jobbnál jobb és változatosabb kínálatoktól, de én úgy döntöttem, hogy legalább a kezdettekre készítek egy kis nyárról való csemegét. Egyrészt azért, mert így különböző ízű ételeket fog kapni, szemben a bolti ugyanolyan íz helyett, másrészt a kezdeti kóstolgatásnál csak pár kanállal eszik, így felesleges lenne üveges ételt venni ekkorra. Harmadrészt meg tudom, mi van benne.
Amiket adni fogok, az alábbiak: alma, őszibarack, meggy, körte és szilva. Ezeket fogom beszerezni
Egy ötletként kaptam, így én is adom tovább a készítés lehetőségét. Először is, kell hozzá egy saját kert, amiben teremnek a zöldségek, gyümölcsök. Mivel nekünk nincs ilyen, anyósom segített rajtunk, bár már elég későn jutott az eszembe ez a dolog, így néhány gyümölcs már leérett. Szóval azért kell a háztáji gyümölcs és zöldség, hogy tudjuk, vegyszermentes. Ami már a kertben nem volt, azt a neten rendeltem meg, mivel nálunk nincs bio piac. Néztem bio termelőket is a környéken, de akit találtam, annak már nincs, akit meg megadott az illető, az messze van, így marad a netbolt: én a biobarlangot találtam akik vidékre is szállítanak. Meg is rendeltem, keddig kellett leadni a rendelést, hogy azon a héten, pénteki postázással ideérjen. Sajna, elég meleg van, így néhány gyümölcs megsínylette a 3 napos utazást, de végül is el tudtam őket készíteni.
Amiket sikerült beszereznem: alma, körte, szilva, őszibarack.
Minőségi mosható pelenkák itt.
Kellékek:
Kés a hámozáshoz
Üveg edény a turmixoláshoz
Bot mixer – nekem már volt, várandósság alatt rendeltem, mert kívántam a tejes turmixokatJ
Folpack – mindig van otthon
Baba műanyag kanál – úgyis vettél már csomagban
Jégkockatartó, 2db – ha pluszba veszel, nézd meg, hogy 2,4,5-ös jelzésű legyen a műanyag
Kisméretű műanyag zacskó
Savas filc


Az almákat (2db jégkockatartóhoz 5 db alma kellett) alaposan megmostam, szépen meghámoztam.

Kivettem a magházát, majd apró kockára vágtam.
Egy olyan edénybe tettem(lehetőleg üveg legyen a már említett BPA és egyéb mérgek miatt), amit csak a babánál használok.












Hozzá egy bot mixer és már mehet is a pürésítés. Na, ezzel úgy jártam, hogy fröcsögött minden felé, de egyszerűen megoldottam: folpack a tetejére és minden az edényben marad J Van egy robotgépem is, abban egyszerűbb lett volna, de mivel abban szoktam nyers húst darálni, így kiesett a versenyből.


















Pürésítés után elő a jégkockatartóval és a baba kanalával, belekanalaztam. Két zacskót húztam rá (most találtam a neten, hogy van fedős jégkockatartó is, de én már nem rendelek) és be a fagyasztóba. Kb 6 db jégkockatartóba 1 kanállal teszek a püréből, ezek lesznek a kóstolók.



Fagyás után a dupla nejlonzacskóba tettem, előtte savas filccel ráírtam, hogy mi az és mikor készült. Tettem néhány kisebb adagot is a kezdetekre. Így változatossá tudom majd tenni a tízórait, egy kocka ilyen, három kocka olyan gyümölccsel.
A körtéket még érlelem, mert elég kemények, de lassan már ezek is jók lesznek.
Kellene nekem csirke mell is, ebből is háztáji. Nem jó a bolt, a hentestől sem merek venni, nehogy kezeltek legyenek az állatok. Gyakran ugyanis előfordul, hogy gyógyszereket kapnak az állatok, hogy szép nagy legyen a húsuk, így a mellük is. Igen ám, de az ilyen csecsemők, akik ezt eszik, az ő mellük is megnő ettől. Így valahonnan fel kell hajtanom egy kapirgálós jószágot. Javasolták nekem a piacot is, de ebben a melegben nem szívesen veszek konyhakész csirkét. Az élő meg kizárvaJ Szerencsére barátnőm talált egy illetőt, aki háznál nevel és el is ad csirkét. Zombára kell érte menni.
Most elfoglalom magam a gyümölcsökkel, de lassan majd jöhetnek a zöldségek is, ha lesz ár időmJ



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése