2011. június 29., szerda

2. hónap - itt a hasfájás, és az oltás

Ha eddig úgy gondoltam, hogy megúszom, tévedtem. Sajna nálunk is előjött ez a probléma, így egy kis fejtörést is okozott.
Szerencsére hamar megfejtettem, hogy a pünkösdi fesztiuválon elfogyasztott ételek valamelyike okozhatta: minifánk, lepény, kürtős kalács vagy az alkoholmentes sör. Hát igen, itt rendesen felrúgtam a diétámat, ezt kisbabám meg is érezte. Már aznap nyűgös volt és sírt, ekkor még nem tudtam, mia baja, csak amikor húzgálta a lábát. Főzte neki Mecsek béby teát, amiben kömény és kamilla van. Mivel a szoptatós teában is volt kömény, először arra gondoltam, hogy a tea mennyiségének csökkentése, majd elhagyása miatt jött létre a hasfájást. Így naponta 50ml-t adtam neki, több részletre elosztva. Ekkor már kevésbé húzgálta a lábát, így elkezdtem még tornáztatni mellé. Mindkét lábát behajlítva közelítettem a hasa felé, ezt kb 50x. Majd váltott lábbal is. Ilyenkor sokszor hangos szellentések kísérik a tornát, tehát eredményes. Emellett a hasát is megmasszíroztam, köldök körül körkörösen, vastagbél irányában aprókat körözve. A kettő együtt segített. Egy hét után elhagytam a teát, és a masszázs sem kellett minden ap. Ekkor jöttem rá, hogy a kajálásom volt az oka… Azóta nem engedek meg magamnak lazább napot!
Ahogy telnek a napok, úgy vettük észre, hogy ez vagy az még hiányzik a kelengyénkből. Így kerültek beszerzésre az alábbiak:
Tükör az autóba: 2000Ft. Hátsó ülés támlájára feltehető, így vezetés közben is látni lehet a babát.
Önsterilizáló cumisüveg: MAM Anti-Colic a neve, 2000Ft alatt volt az ára, nem emlékszem pontosan. Két méretben van, 160 és 260 ml. A nagyobbat vettük, mert később is tudjuk használni. Ezt azért vettük, mert most, hogy már nem kell fejnem, sétákhoz, különösen, ha meleg van, viszek vizet. A korábbi mikrós sterilizáló túl nagy és felesleges egyetlen üveg sterilizálásához. Ezt viszont magában lehet vízzel sterilizálni is. Víznek Szentkirályit használok. Közvetlenül bontáskor nem forralom fel, de miután áll a palack, forralom a vizet. Szerintem gazdaságosabb, mint a babavizek. 20ml vízzel 3 perc alatt sterilizálja magát.
Cumi sterilizáló: szintén a korábbi nagy sterilizáló miatt vettük meg. 500 Ft a DM-es és 2 teáskanál víz hozzáadásával lesz steril a cumi, 1 percig kell benn hagyni.

Ebben a hónapban oltásra is kellett mennünk. Kicsit izgultam, hogy hogyan fogja viselni. Természetesen indulás előtt lett tele a pelus, így iparkodnom kellett, hogy az időpontunkra odaérjünk. Nem volt gond, már gyorsan tudok pelust cserélniJ
A rendelő várójában nagyon jó kedve volt, folyamatosan mosolygott és gagyarászott, aranyos volt. Súlya most 5800g és 60 cm hosszú. Szép teljesítmény.
Doktor néni megvizsgálta, utána jött a szuri. Én lepődtem meg a legjobban, hogy egy kis felsírás után elhallgatott, még mielőtt felvettem volna, és nézelődött tovább. Meg sem viselte.
Doktor néninek mondtam az időnkénti hasfájásokat, amik főként a bélgázok alkalmával vannak. Mivel doktor nénink homeopátiás orvos is (ezért választottuk), kérdezte, hogy hogyan viselkedik ilyenkor. Főként a lábait húzza, nem feszül hátra, így a Colocynthis 9CH-t javasolta. Úgy beszéltük meg, hogy nem adom neki most, csak akkor, ha látom, hogy erősen kínozza ez a panasz. Ilyenkor majd műanyag kanálban feloldva 2-3-szor 3 golyót lehet adnom. Remélem, nem fog kelleni.
Szépen felöltöztünk, és amíg elmentünk a gyógyszertárba, elaludt a hordozóban. Közben másik patikába is elmentem, hogy Thermoklikk nevű melegítő párnát vegyek, de azt sem tudták, hogy mi az. Ez már a harmadik patika, ahol fogalmuk sincs róla. Férjem mondta, hogy gyógyászati segédeszköz boltban biztos van, így legközelebb arrafelé megyek. Ez is jó mindenféle fájdalomra, többek között hasfájásra is. Csak a benne lévő kis akármit meg kell pattintani és már meleg is a párna. Hasznos darab.
Hazaérve hátradöntöttem a hordozó támláját, így vízszintesen tudott babám aludni, még kér órát! Nem kellett megbolygatnom az álmát.
Minőségi mosható pelenka itt.
És most, hogy rájöttem, még nincs kép róla, akkor íme a hordozóval:


És anélkül:



    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése